Spilld mjölk och röda tulpaner

Är just nu inne i en läsperiod, har läst bland annat en bok som heter spilld mjölk och röda tulpaner. De är en skildring från en kvinna som blev dömd för mordbränning. Hon blev dömd till psykvård. Stackars människa, hon har varit utsatt för övergrepp i hela sitt liv. Av sommarföräldrar, fosterföräldrar, sin egen pappa o sina egna män. Till slut fick hon nog o satte eld på en säng,efter en misshandel av sin man.De blev kanske en större eldsvåda än hon hade tänkt sej, så hon blev dömd för mordbrand. Om de hade varit jag så vete fan om jag hade nöjt mej med att sätta eld på sängen, efter all den misshandel som hon blev utsatt för. Nu är väl de här några år sen de hände, för varken de sociala eller polisen brydde sej om hennes eller hennes mammas anmälningar, trots att hennes far var en känd " snuskgubbe " bland grannarna o deras barn. Men än idag så är de inte en klarhet att övergrepp på barn tas på allvar, för ungar har ju en så livlig fantasi heter det. Men en sak kan jag  tala om för er att man kommer ihåg mycket från sin barndom, de som hänt finns i den så kallade ryggsäcken. Men vi alla hanterar de olika. Författaren heter Gun Ninnisdotter. Om ni har möjlighet o intresse läs den. Ha de gott / Solan

Kommentarer
Postat av: camilla

Tack för boktipset,läser massor med böcker jag med i perioder kram på dig

2010-01-17 @ 12:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0