Stuga

Har länge haft en tanke om att skaffa sommarstuga, men har inte hittat nåt till bra pris,eftersom man inte är född med guldsked.Så igår kväll sitter jag och pratar med min granne, sm också tillsammans med en väninna är på jakt. Vänninan hade satt in en annons i lokaltidningen, och fått svar av en äldre mansom hade en stuga ca 3,5 mil härifrån. Hon hade varit ut och tittat på den,men den var inget som föll henne i smaken.Impulsiv som min granne o även jag är åkte vi ut o tittade på den,och visst är de lite jobb på tomten o kanske även inne i stugan.Men man får väl mobilisera ihop ett gäng o ta ett par dagar o röja så är de fullt beboligt.Så jag ringde till mannen idag o pratade med honom o talade om att jag var intresserad, så imorgon ska jag hämta honom o åka dit.
Idag så ville mina barnbarn titta på den , så vi åkte ut och när vi var där så kommer de en man och en liten flicka o är på väg förbi.Han frågade om vi skulle hyra den och jag berättade hur de var. Då säger han vill ni titta inne i den för jag har nyckel.Det visade sej att de var mannens barnbarn. Så vi gick in o kollade och de var inte så ruggigt som man kan tro efter att de stått tomt i några år, de som behöver göras i första hand är att ta tag i trädgården. Gräset har nämligen inte blivet klippt på tre år tror jag de var, så de ligger ner, men men som sagt de är bara att gå loss med lite redskap så ska de bli fint där, en tomt med mycket blommor, just nu blåsippor, vitsippor,krokus m.m Så jag säger som trissreklamen "plötsligt händer det".De är bara tillfälligheterna som avgjorde. Ha de gott / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0