Bloggtorka

Jaha här kan man snacka om bloggtorka. De var evigheter sen jag skrev nåt sist,men de har väl inte hänt nåt omvälvande i mitt liv direkt. En tråkig sak som hände i torsdags den 15 april,var att min dotters gamla new foundlands hund fick somna in. Han blev 11 år så de var väl dags ,man såg att han blev tröttare för varje dag,trots de så försökte han sej på små glädjeskutt.Så sent som dagen innan hoppade han faktiskt över ett litet staket som han alltid gjort när han skulle upp i skogen o uträtta sina behov. Så på kvällen såg man att de inte var så mycket ork kvar i honom så han fick en spruta  och somnade in med oss bredvid sej. De märliga är att för 2 år sedan på samma dag fick min hund Lolla också somna in på samma sätt, hon blev också 11 år, men dom har ju följt varandra genom livet, så hon tar säkert väl hand om honom däruppe i hundhimlen. De gjorde hon ju när dom levde. Hon var en liten " sheriff" själv kunde hon få bete sej lite som hon ville tyckte hon,,men attan om någon annan hund försökte, då blev dom satt på plats, inte våldsamt men med bestämdhet talade honom för hanhundarna att så där beter du dej inte. Och dom " lyssnade" på henne. Väldigt roligt att se var de, för hon hade pondus dom satte sej inte upp mot henne trots att hon var de snällaste man kunde träffa på.De var alltså en schäfertik, stor o kraftig men med ett hjärta av guld / Nu får vi se hur länge de dröjer till nästa inlägg,ska försöka bättra mej på att skriva för jag tycker de är roligt. ha de så bra till vi ses nästa gång Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0