Tjejproblem

Läste en blogg där det uppmanades tjejer att inte gå ensamma hem från krogen p.g.a risk för våldtäkt.
Givetvis var de många bra men flera idiotiska kommentarer om detta. Bloggerskan hade skrivet att de är de är en stor risk när man går hem ensam, och att man ska ta en taxi för att förhindra att nåt sker. De håller jag fullständigt med om. Men då haglade de in kommetarer om att  dom kanske inte har råd och att bloggaren tyckt att dom får skylla sej själv om de händer nåt. Nu var de inte så jag uppfattade det att hon skrev att dom får skylla sej själv, utan att man har kanske inte det bästa omdömet när man varit på krogen t.e.x. Att ta taxi och att inte gå ensam hem när man är tjej och lite på snusen tycker jag är en självklarhet. Då menade en del att dom kanske inte hade råd att åka taxi,,men då tycker jag att man kan se till att lägga undan pengar till de och kanske skippa sista drinken. För de händer så mycket skit med alla dårar som är ute samhället och inte har de minsta respekt för vare sej kvinnor eller människoliv..Man ska kunna gå ut i bara trosorna  om man vill och få vara ifred,, men tyvärr så fungerar de inte så, så länge som de finns dom som inte kan ta ett nej..Så tänk på de tjejer tyvärr så är ni väldigt utsatta. En våldtäkt är ett fasansfullt brott som kan förstöra hela livet. Så spara en slant till en taxi hem. Och skulle de hända ANMÄL alltid hur jobbigt de än är, för tyvärr så är de en jobbig process för kvinnan, och den anklagade kanske går fri, men man måste i alla fall göra en anmälan. jag tror de hjälper i läkningsprocessen om inte annat. / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0