Nu är de

slut på min semester för den här gången,, nu får jag väl vänta ett tag till nästa gång.
Hösten närmar sej med stormsteg, med betoning på storm, va de blåser varje dag. De har de gjort de sista åren nu tycker jag, både vår, sommar, höst o vinter. Vad kan de bero på ? Har de med klimatförändringarna att göra, de är väl de mest troliga. I morgon börjar jag som sagt jobba igen. Dagen börjar med personalmöte eller rättare sagt APT. De ger väl inte så mycket, de brukar de inte göra, lite info från kommun, får se vad dem hittat på för jävelskap den här gången. Det har ju införts rökförbud på arbetsplatserna i kommunen, för att de är så dyrt med sjukfrånvaro, och så kostar ju rökpauserna så mycket. MEN HALLO är de bara rökare som är sjuka o maskar???
 Det är kvalifiserat skitsnack, jag har två sjukperioder på  två dagar på snart tolv år, skulle nog tro att de finns andra som kostar mera pengar. Icke rökare tar ju också pausar lite då o då fast dem inte har en cig i handen, men de ses mellan fingrarna på mycket. Jag skulle tro att dem som har alkoholproblem har större frånvaro än rökarna, men o andra sidan kan dem ju komma hur bakfulla och stinka gammal fylla. Men de konstiga är att de pratas de inte om. Då handlar de om integritet, men missbruk som missbruk, vad spelar de för roll om man röker super eller har ett annat missbruk, som ju ochså finns bland kommunalare. Varför ska bara rökarna klämmas åt. de sägs att vi får röka på schemalagda raster, o de är väl bra för dom som har raster, men de har inte vi på vårt schema och ändå så har vi arbetspass på  tjugosex timmar. Men de går bra ändå för man kan ta snus, undrar vad alkisar tar istället. Och visst de är inte bra att röka de vet vi alla, men sluta röka de beslutet ska jag själv ta, och inte min arbetsgivare.
                                             


Kommentarer
Postat av: millanw

Ja du solan inte är det lätt,nu är det hetsjakt på rökarna, är glad att man bara feströker,MEN då är cigaretten viktig! ingen cigg då blir det ett stort NEJ tack till groggen! det är ju hela nöjet att få blossa lite;

Men målet är väl ett rökfritt samhälle?Näää håller med dig självklart ska du bestämma själv när du vill sluta röka,det är så mycket förbud ändå!!!

2009-09-01 @ 18:23:39
Postat av: Maria

Det som är värst är att det luktar inte gott om rökare, så du vet.....Och jobbar man då med människor som inte kan säga till själva vad dem tycker/känner så vet jag inte vad som är bäst. Men att sluta röka det är bara man själv som kan bestämma eller välja!

Ha en bra kväll och välkommen tillbaka till vardagen!

2009-09-01 @ 23:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0