Honungspojken

Hittade en till blogg idag på Kim Kärnfalks blogg den heter honungspojken.bloggspot.com.
En mamma eller rättare sagt föräldrar till en liten pojke som är född med en grav hjärnskada, berättar om deras liv med en liten pojke som är åtta månader, tror jag. Om deras kamp med de anfall pojken får. Jag beundrar dessa människor som orkar leva, ett kanske inte helt normalt vardagliv, men ändå ett fungerande liv. Jag tycker inte synd om dem, förstå mej rätt nu,. Jag tror inte att man stärker någon genom att "tycka synd", för om  man går och beklagar någons liv så måste ju deras självkänsla  försvinna helt. Nej däremot så BEUNDRAR jag dessa starka människor. Det är likadant med t.e.x missbrukare, och andra svårt sjuka, jag tror inte på att tycka synd om dem heller. Men ska heller inte peppa och säga att de kommer att gå bra. För de gör de inte alla gånger, däremot försöka vara som vanligt och visa uppskattning för varje framsteg. Läs gärna den bloggen, de kan kanske visa någon att de alltid finns en gnutta glädje mitt i eländet. Världen är full av självömkande människor, som kanske skulle ta sej tid att titta över andras situationer. Lev väl / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0