Länge sen

De var ett tag sen jag bloggade, ibland så finns de ingen inspiration att skriva och då är de bara att vänta till den kommer tillbaka. Tur att man inte lever på de för då skulle de inte bli många ören i lön.
Har tittat på de här programmet Inlåsta med killar som de gått lite snett för. Gemensamt för dom alla verkar vara en frånvarande pappa, jag förstår att alla barn vill ha en hel familj, men tyvärr så ser de inte ut så i många hem idag. De är bonus pappa, mamma  syskon och du vet vad. Jag tänker på vad en mamma betyder, hon har tydligen en helt annan roll  för killar. De hörs när dom pratar med "gamlingarna " som dom kallar de män som har kommit dit som typ mentorer. De  är ju fd "kåkfarare" som tydligen har fixat till sitt liv, även där hos många av dom fattas en pappagestalt, men mamma finns och henne månar alla om. De är ju bra. Men då tänker jag är man inte tillräcklig som mamma, eftersom de hela tiden tjatas om den frånvarande pappan. Jag växte upp med både mamma o pappa,men han var ingen bra pappa även om han var närvarande. mamma gjorde de hon kunde för oss och de räckte för mej i alla fall...Men så har jag en lillebror som de gått snett för. Trots att han själv har  barn i två olika förhållanden, och har kört med de här med frånvarande pappa, så har han själv inte varit en idealpappa. Våra föräldrar skildes när vi var vuxna, min bror var väl ca tolv år. Hade jag fått bestämma skulle min pappa ha flyttat tidigare än va han gjorde, för de var inte alltid så lugnt o harmoniskt i vårt hem. Jag kan tycka att de måste vara bättre att växa upp med  en bra förälder än att växa upp med två där den ena ändå inte tillför något. Hoppas killarna lärt sej att de int e är så häftigt att sitta på kåken. Jag beundrar dom som tar sej ur skiten o tar tag i sitt liv, för jag tror inte att de någonsin är för sent att resa sej../ Nu är de fredag o jag ska ta de lugnt, o de tycker jag ni också ska göra,ha de gott mina vänner / Solan

Kommentarer
Postat av: camilla

väldigt fint och bra skrivet

kram

2009-10-31 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0