Försäljning

I går kväll var de baka som gällde här. Victor bakade muffins som han skulle sälja på torget idag till förmån för sin sklolresa. jag bakade en äppelkaka som han också fick ta med, så jag skjutsade ner honom och en klasskompis kl 9 i morse. Vid tiotiden ringer han o frågar om jag kunde baka nåt mer o komma ner med, för dom hade nästan sålt slut på allt. Men jag sa att de tar ju faktiskt lite tid att baka så de går inte, de är bara att göra lite större satser till nästa gång. Så nu kan jag tänka mej att de blir storbak varje fredagkväll, om jag känner honom rätt. Och de är ju en bra grej att dom fixar pengar själva, tror de är nyttigt för barn att dom får vara lite kreativa för att få ihop pengar. Deras entusiasm är de då inget fel på vill jag lova. Ska bli spännande att se hur mycket dom fått ihop idag. Nu är de jobb som gäller för mej i helgen / ha de gott så länge Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0