Tankar om mitt bostadsområde

Jag trivs i mitt  bostadsområde som har de dåligaste rykte i kommunen. Alla som aldrig har bott här uttalar sej mest,,och visst de är stökigt här, men eftersom jag trivs med lite stök så tycker de har varit helt okej,och de är de fortfarande för de mesta..Som ikväll stod de en kille utanför mitt fönster (han är zigenare) o vinkade,jag gick ut på balkongem o frågade vad han ville. Han undrade bara om jag hade en kortlek han kunde få låna, de hade jag tyvärr inte. Zigernarna har ett oftas oförtjänt dåligt rykte, de finns rötägg bland oss alla. Dom som finns här har alltid varit vänliga o inte gjort mej nåt illa. Meen så finns de en annan kategori här och de är knarkarna,,fy fan ni ska veta att de sker försäljning helt öppet här. Vet inte hur många gånger polisen varit här,,men va fan hjälper de när dom kommer för sent och sen SKITER i det. Knarkarjävlarna är nämligen inte så intellegenta här, dom smyger inte med sin försäljning och sitt missbruk. Nejdå dom talar helt öppet om de,,som t.e.x.idag en fladderfjäril kom svävande  och frågade en helt ovetande kille om han skulle gå o köpa knark (så smart) han svarade nej, men ska du inte ha lite uppåttjack frågade den svävande,nej svarade killen. Men va går du på då,får han till svar,han hade tydligen svarat ,mina ben. ¨På förmiddgen när jag var på väg ut så kommer en av dom knarkarna med en cooppåse, efter mej kommer en man som bor i samma trappuppgång,han är invandrare, då går han med kassen fram och visar upp den och frågar om han vill köpa nåt.Tyvärr så blev de ingen affär. Synd att han inte frågade mej. men som sagt  dom är ju inte så smarta så försäljaren har tydligen blivet av med 40000 kr.Eftersom som dom bor grannar så är de inte så svårt att höra vad samtalen går ut på.De värsta tycker jag är att de finns ett barn på ca 4-5 år i lägenheten och INGEN JÄVEL BRYR SEJ trots polisinsatser. Pratade med polisen när dom gjorde ett ingripande här om att de fanns barn i lägenheten,dom svarade de tar soc. hand om I helvete heller att dom gjorde. Jag är så tacksam att inte mina barn har hamnat i den där skiten,och skulle nåt av mina barnbarn hamna där så skulle jag göra allt för att få dom därifrån.Jag har nämligen erfarenhet av en nära anhörig som hållit på med skiten i princip hela sitt liv. Jag kan inte tycka synd om dom tyvärr,,för vi gör alla ett val här i livet. Ha de gott vi ses / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0