Fredagkväll

Sitter här och tänker tillbaka på hur jag alltid tyckt att fredags kvällar varit heliga. Man ska äta gott o ta nåt gott att dricka. Åtminstone varannan, eftersom jag jobbat i vården i princip hela mitt liv. Tycker fortfarande om dessa kvällar, fast jag lever ensam,tycker de är mysigt att ta nåt gott att dricka och bara vara. En period då var de krogen som gällde, men tack o lov har jag vuxet ifrån de. Skulle aldrig orka med att fixa till sej och dricka sej vacker. Vilken prestationsånger man hade ibland. Kunde vara skittrött, men ut skulle man till vilket pris som helst. De är helt klart att åldern tar ut sin rätt och de känns skönt, jag slipper de flänga som ett torrt skinn för komma iväg ut i tid. Läste tantmallas blogg hon hade dammsugit en fredagskväll, de skulle jag också behövt. Men nej där går gränsen. Men nu får min kväll ta slut.så go natt ni som läser detta /Solan

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja du moster, dricka sig snygg o dra runt på krogen, nej tror jag oxå växt ifrån det, för vem orkar?!



Sov så gott o du, jag ska på snygg göra söndag kväll, kommer du ner?

2009-05-23 @ 04:15:38
Postat av: Anonym

Haha, ja ibland kan det vara bra att det är dammsugarn som gör jobbet vet du!!!

2009-05-26 @ 20:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0