Midsommarafton

Förr i tiden var man full av förväntningar inför midsommar, man skulle plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden , för att se sin tillkommande. Numera vill man bara att den ska vara över så man får lägga ner huvudet på kudden, blommor törs man ju inte plocka och lägga under den. Då kan man ju får en allergisk reaktion,( fanns de inte allergi på den tiden), och så ska man ju akta sej för fästingar o annat småkryp. Och jag vill komma ihåg att vädret var soligt o varmt, nu måste man klä sej varmt o helst ska man ha regnställ. en del var faktiskt bättre förr i tiden, men inte allt . En sak till jag undrar över, varför är alla kvinnor så frächa när dom kliver ur sängen efter en natts sömn på filmer o tv-serier. Håret ligger på plats och sminket helt oförstört, själv ser jag ut som ett troll med håret på ända, o skulle jag ha glömt att ta bort sminket så ser jag ut som en uggla under ögonen. Men ni ska alla ha en bra midsommar i alla fall trots regn o kyla. / Solan

Kommentarer
Postat av: Fam Jonsson

Vi får önska dig en riktigt trevlig midsommar!!

Jag kanske ringer senare o skålar med en liten nubbe!!

2009-06-19 @ 14:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0