Kvällen innan midsommar

Nu ska vi se om de funkar idag, igår när jag skulle skriva ett inlägg gick de inte.
 De har varit lugnt io tyst här i kvarteret nu ett par dagar tack o lov. Men de kan ändra sej snabbt.
Idag skulle vi bara åka en sväng till Södertälje o hämta Steffis betyg. Vi åkte vid tiotiden och kom inte hem förrän halv åtta.
Min granne Gertrud följde med och hennes dotter bor i Nacka, så vi tog en sväng dit o hälsade på. De var trevligt.
På hemvägen blev de en avstickare till Heron City o IKEA. Och de var väl kanske inte den bästa dagen för en tripp allra minst från Stockholm. Om jag säger så här de var ingen risk att åka dit för fortkörning, man fick känna på hur de var att krypköra. Men de gick bra de lossnade strax vid Södertälje sen var de bara att ge järnet. Ja nu får vi se hur vädret ter sej i morgon på midsommarafton, om de blir fint eller som vanligt. Men jag har ju tak över huvudet så jag ska väl inte klaga.
      
                                       Glad Midsommar på er alla / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0