Nu har jag

snart varit ledig i två dagar och inte fått mycket gjort. Har kommit på att  jag är ganska lat av mej, men varför ska man göra de man inte har lust till?.Om man bara skulle göra de man tycker är roligt  så tror jag att alla skulle må mycket bättre.
Många har krav på sej själva att hemmet ska skina o allt ska vara på tiptop, men varför ska de vara så. Jag tror inte dem människorna som har de kravet på sej mår särskilt bra. Man ser bara när man är och handlar i nån mataffär,, vissa småspringer o plockar vagnen full och har ungar i släptåg som gnäller o skriker. Ändå så ska dem försöka se så jävla oberörda ut. och säger lite klämkäckt och med ett hysteriskt leende på läpparna, till de små bortskämda ungarna, kom nu så ska vi bara betala och åka hem o se om pappa har kommit hem. Varför hade inte hon kunnat vänta med att handla till pappa hade kommit hem, de hade ju varit lugnare för henne och för att inte tala om oss andra kunder. Jag kan bli väldigt irriterad på detta, när man är och handlar o de är en hög med ungar som skriker o slänger sej på golvet bara för att dem inte får som dem vill, och föräldrarna tror att alla i omgivningen ska tycka att deras ungar är de gulligaste som finns, bara för dem själva tycker det. släng ut ungarna i bilen om dem inte kan hålla käften, så att andra kan få köpro,Eller varför inte införa en barnfri dag i affären. Nu är inte alla barn så här, så lite provocerande är jag, meeen tyvärr så är de så här många gånger. Tro nu inte att jag är barnhatare ,för de är jag inte, har själv haft ungar som tjatat när man handlat, och även barnbarn. men de har blivet slappare i barnuppfostran tror jag, jag tror inte att barn mår bra av att inte ha en fast hand o regler för hur man ska uppföra sej. För hela livet består ju av givna regler o förordningar.

      Slutgnällt för idag / Solan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0