Marknad

Idag har jag varit på marknad i Malmköping, de var mycke folk, De var lite för trångt o varmt blev de också.
Och de luktade svett om en del så man blev spyfärdig, även om de är varmt och man blir svettig så ska de väl inte behöva lukta så förbannat illa om en del. Nog om de. de fanns mycket krimkrams som alltid på marknader, och allt är så bra och oumbärligt som säljs. De har ju varit mycket skriverier m den s.k. spikmattan, den fanns på många ställen, och den var ett par hundra billigare än på hälsokostaffärerna. Jag har en själv och jag måste säga att de är avslappande o ligga en stund på den, men man ska inte gå på att den botar sjukdomar som jag läst. Däremot så sätter den fart på blodomloppet så man känner sej mjukare i leder och muskler. Men de är ju kanske som mycket annat tron verkar ju på allt. För de är ju så här, gör de ingen skada, så gör de heller ingen nytta. Det enda jag inhandlade var tunnbröd och en jättegod krydda som jag även köpte förra året likadant med en Wiskeysenap. Kryddan är en lemondill som är god att blanda i ceme fraich till lax eller till rökt forell som jag också köpte idag, Den var dyr, men stor så den räcker till några stycken. Så den ska vi äta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0